אפי נחמיאס - 052-2686-908
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • YouTube
אפי טורס
  • אודות אפי נחמיאס
  • סיורים
    • סיורים בצפון
    • סיורים במרכז
    • סיורים בירושלים
    • סיורים בדרום
  • שיווק ותיירות
    • קידום ושיווק אתרי תיירות
    • אטרקציות ואתרים
    • מסעדות
    • המלצות
  • כתבות ומאמרים
  • גלריית וידיאו
  • צור קשר
  • אודות אפי נחמיאס
  • סיורים
    • סיורים בצפון
    • סיורים במרכז
    • סיורים בירושלים
    • סיורים בדרום
  • שיווק ותיירות
    • קידום ושיווק אתרי תיירות
    • אטרקציות ואתרים
    • מסעדות
    • המלצות
  • כתבות ומאמרים
  • גלריית וידיאו
  • צור קשר
מאמרים אחרונים:
  • "סיור בעקבות אברהם מויאל ביפו".
  • "סיור בעקבות הסדרה שעת נעילה" ברמת הגולן.
  • מאמרים ולימודי ארץ ישראלי אביתר ליכטמן מורה דרך.
  • סיור בחיפה ויום טיול חיפאי לקבוצות
  • יצחק שדה מנהיג ומפקד
  • טיול וסיור בכרם התימנים בתל אביב
  • מאמרים תיירותיים מקצועיים של נפתלי חן
  • סיור טיול וגיבוש בוואדי ניסנאס בעיר חיפה
  • נעמי שמר וקבוצת כנרת וסיפור ליל הגשרים
  • הקמת צה"ל ודוד בן גוריון(יצחק שדה)
אפי טורס
  • אודות אפי נחמיאס
  • סיורים
    • סיורים בצפון
    • סיורים במרכז
    • סיורים בירושלים
    • סיורים בדרום
  • שיווק ותיירות
    • קידום ושיווק אתרי תיירות
    • אטרקציות ואתרים
    • מסעדות
    • המלצות
  • כתבות ומאמרים
  • גלריית וידיאו
  • צור קשר
  • אודות אפי נחמיאס
  • סיורים
    • סיורים בצפון
    • סיורים במרכז
    • סיורים בירושלים
    • סיורים בדרום
  • שיווק ותיירות
    • קידום ושיווק אתרי תיירות
    • אטרקציות ואתרים
    • מסעדות
    • המלצות
  • כתבות ומאמרים
  • גלריית וידיאו
  • צור קשר
ראשי » Uncategorized » סיור מודרך בנצרת הנוצרית

סיור מודרך בנצרת הנוצרית

efiuser אוגוסט 17, 2016 12:17 pm אין תגובות

סיורים מודרכים בנצרת

סיורים מודרכים בנצרת
סיורים מודרכים בנצרת

כנסיית הבשורה-

היא הכנסייה הגדולה ביותר במזה"ת. קתדרלה= כנסייה בה נמצא בישוף, החצר של הכנסייה היא מאוד גדולה.

החזית המערבית- ניתן לראות את כל סיפור הגאולה הנוצרית ב 4 פרקים, נצרת-נ.צ.ר=שמר. הנצרנים שומרים.

החזית הדרומית- מוקדשת למריה, "סלבה רג’ינה"= הידד למלכה. ניתן לראות שיר תהילה למריה. יש פה מערה, שכנראה והיא חלק ממכלול מבית מגורים בה גרה מרים ופה התגלה לה המלאך. יש את האותיות M A = אווה מריה.

מריה מתוארת כאישה שנולדה כטהורה שלא השתתפה בחטא הקדמון, תופעה זו קרויה = אימקולטה= אין בה כתם.

אחד הסימנים של ישוע הם השור והחמור. בעלי החיים לקוחים מספר ישעיהו פרק א’ ,3 בו נכתב שהשור והחמור יודעים ומעריכים את בעליהם , ואילו עם ישראל אינו מוקיר ואינו מכבד את האלוהים. " ידע שור קונהו וחמור אבוס בעליו. ישראל לא ידע, עמי לא התבונן".

בשנת 1054 התפצלה הכנסייה הנוצרית לשניים : קתולי ואורתודוכסי. ובשנת 1964 נפגשו בהר הזיתים שני המנהיגים – יוחנן פאולוס ה-6 והפטריאך של קונסטנטינופול והפרו את החרם ביניהם, בשנת 1942 -47 שוכנו 716 ילדים שהגיעו מטהרן , ע"י צבא הונדורס.

ביניהם מנחם בגין. את היתומים והפליטים שיכנו בנצרת בכנסייה "ישוע הנער" המוחזקת ע"י נזירים סלזינים. בצמוד לכנסייה יש בי"ס תיכון בשם – דונמוסקו ששימש בית יתומים לפליטים.

כנסיית הבשורה
כנסיית הבשורה

השער המערבי של כנסית הבשורה

פה נמצאת תמצית הבשורה. בחזית נמצא פסל של ישוע המקדם את בברכה את הבאים ומתחתיו מריה הקדושה . מרים היא זו שמתקנת את החטא הקדמון, הציטוט לקוח מישעיהו פרק ז’ 14 "הנה העלמה יולדת בן וקראת לו שם עמנואל". ע"פ אמונתם, נבואת ישעיהו הופכת לאמיתית ומי שיוולד בבשר הוא –ישוע.

ישנם 4 אטריבוטים שהם סמלים /מאפינים של כל אחד מכותבי האוונגליסטים : מתי- פני אדם עם כנפיים. מרקוס- אריה מכונף. לוקס- שור מכונף. יוחנן- נשר. כל הדמויות לקוחות מספר יחזקאל בפרק הדן על אחרית הימים = חזון העצמות היבשות. החיות מעצבות את 4 גלגלי מרכבת האלוהים. בנוסף מופיע פרח הלילה=שושן צחור שמסמל את הטוהר.

מהרגע שישוע הגיע אין צורך באלילים שהאמינו ב 4 היסודות: רוח, אש, מים ואדמה כי הם למעשה מבוטלים ע"י ישוע שמכפר על החטא הקדמון. ישוע הוא הכל יכול .

המתכנן והאדריכל הוא ברלוצ’י והבנייה נעשתה ע"י החברה הישראלית -סולל בונה.

החוץ יפה ובעל מוטיבים ארכיטקטוריים ושימוש בצבעים ואילו תוך הכנסייה, נבנתה בסגנון בנייה הקרוי- "ברוטליזם",שהוא בטון חשוף.

בחלק התחתון ישנה הקריפטה , שם לפי המסורת ישנה מערה. מעליה מופיעה דמות של אדם עם נבל כדי להזכיר למאמינים שישוע היה נצר לבית דוד. הירידה לקריפטה מעוצבת בצבעים שחור ולבן ונותנת אשלייה כאילו מדובר במדרגות אע"פ שהמשטח ישר ושטוח.

במפלס התחתון ניתן לראות מדרגות המובילות לבור-אגן טבילה יהודי (מקווה), שבתקופה הביזנטית כנראה הוסב לאגן טבילה נוצרי. המבנה כולו הפך לכנסייה ביזנטית. בנוסף ישנו מסד כמו חומה, עם פסיפסים וציורי צלבים –כנראה והכנסייה נבנתה לפני שנת 427 לספירה. כי החל משנה זו חל איסור על עיטור הרצפה בצלבים, אלא מותר רק על הקירות. גם העמודים כאן שייכים לכנסייה הביזנטית. המערה שייכת לנצרת בימי בית שני, במאה ה- 1 לספירה. שימשה כמגורים, בורות מים,

במערה ישנו מזבח ועליו הכתובת היחידה בעולם והחשובה מכולם ועליה נכתב : "פה הדבר נהייה לבשר". המילה פה היא מאוד חשובה והיא היחידה וייחודית בכל העולם. כאן בעצם התרחשה האינקראקציה= רגע ההתעברות. נמצא כאן גם סמל של עין עם מתומן המסמל נצח- במקום ישנו קיר עם פרסקו מהתקופה הצלבנית.

האפסיס גדול מאוד, כ-120 מ"ר. זהו למעשה המקום ע"פ אמונתם שהאל עשה את החסד הגדול ביותר.

פטרוס נמצא ליד ישוע, פטרוס הוא ממשיכו . מרים נמצאת בלבוש תכול כי היא מוכתרת כמלכת השמים. ישנם גם מרטירים פשוטים הנושאים את עיניהם אל האלוהות. מתחת לכיפה ישנו ויטראז’ (עם השליחים), הנמצא רק בכנסייה זו.

בתקרה שוב ניתן לראות את האותיות M A המזכירים את מריה. ואת פרח השושן הצחור שעלי הכותרת שלו פונים פנימה. גם הדמויות של הוריה של מריה – אנה ויהויכין נמצאים כאן.

בצד ימין רואים את אנה האם נותנת לביתה מריה ספר תורה.

בכנסייה הקתולית ניתן לראות תאי וידוי (4). מעליהם מצוירות סצנות הלקוחות מהברית החדשה. ועל הצורך לחזור בתשובה. באחד הציורים מופיעה מריה מגדולינה (מוצאה מהישוב מגדל), היא מנקה לישוע את רגליו. היא מסמלת נשים חוטאות כי היא הייתה אחוזה בשדים, וישוע טיהר אותה מהשדים.

ישנם גם עמודים חשופים כאומנות המציינים את 14 התחנות של ישוע. הכיתוב הוא בערבית כיון שהכנסייה נמצאת בנצרת שרובה מוסלמית.

*********************************************************************************************
סיור מודרך בכפר כנא והר תבור.

במקום זה לא נבנתה כנסייה בתקופה הביזנטית או הצלבנית, אלא האתר נרכש , בהוראת האפיפיור כבר במאה ה-19 ע"י נזירים קתולים (מהמערב). בתקופה זו נציגים מהוותיקן רוכשים עוד מקומות קדושים. הנזירים הללו שייכים ל "מסדר הפרנציסקני" ע"ש מייסדם-פרנציסקוס הקדוש.

במקום זה נתגלו שרידים מהתקופה הרומית ועד לימי הביניים המאוחרים. נמצאו שרידי מבנה גדול המתוארך למאות 1-4 לספירה. מעל לשכבה זו נמצאה כתובת פסיפס על הרצפה, הכתובה בשפה הארמית . בכתובת מצוינים שמותיהם של התורמים לבניית המבנה, השמות המופיעים הם ממשפחת אלישיב , הידועים כאחת מ 24 משמרות הכהונה ,ולכן מיחסים את המבנה לביכ"נ, ופה היה ישוב יהודי. בנוסף נמצאו קברים, ולפי הקברים שנמצאו במקום ניתן להסיק שביהכ"נ תיפקד עד למאה ה-6 לספירה . (היהודים לא קברו בתחומי הישוב), ולכן מתקופה זו לא היו יותר יהודים בישוב זה.

נמצאה שכבה נוספת ובה מבנה ציבורי גדול, או אכסנייה המתוארכים למאה ה-. 4 . על המבנה הציבורי, נבנתה הכנסייה הנוכחית , כנראה במאה ה-19.

מבט על הכנסייה בכפר כנא

הצליינים המגיעים לכאן עורכים במקום טקס של "חידוש הנישואים". כל זוג מקבל תעודה נאה המאשרת את חידוש נישואיהם. חשוב ליידע מראש את הנזירים במקום על רצונם של הצליינים.

נושא החתונה המבטא שניים-צמד, מוצג בשני מגדלי פעמונים. מראה הכנסייה מבחוץ נראה כהעתק של הכנסייה הנמצאת בזלצבורג אוסטריה, כי מוצאו של הכומר הפרנציסקני שהיה כאן ,היה מזלצבורג.

ניתן לראות את 2 הדמויות העיקריות ישוע ומרים אמו, כאשר מיקומה של האם גבוה יותר ללמדינו שהיא הייתה הדומיננטית והפעילה בנס הזה. בנוסף ניתן לראות פסלי מלאכים העשויים מאבן להראות שבמקום זה ישנה נוכחות של אלוהים.

החצר מול הכנסייה היא למעשה הארטיום, יש בה בור מים. לאחר מכן נראה את הנרטקס שהוא מסדרון עם עמודים. העמודים נראים עתיקים מהמאה ה-5 לספירה ,כנראה הם פה בשימוש משני לאחר שנלקחו מביהכ"נ שהיה במקום. כל שאר הבנייה היא מודרנית ומסותתת. המבנה מודרני בצורה בסיליקה, אין סיטראות. במזרח ישנם 2 מזבחים . מזבח אחד אפסיס , הצמוד לגומחה והמזבח השני החדש מרוחק כ-2 מטרים מהגומחה. עליו ניתן לראות גילופים של אשכולות גפנים. מזבח כזה אופייני לכל אתר פרנציסקני . (קריאת הפסל בהתגלות של מרים בפאטימה-פוטוגל).

היותם של 2 מזבחות מסביר שעד שנת 1965 ,המיסה בכנסייה נעשתה כאשר הכומר היה עם הגב לקהל המאמינים . הכומר השתמש במזבח הצמוד לגומחה, ומשנה זו הכומר היה עם פניו לקהילה ולכן הוסיפו את המזבח השני.

המזבח מזכיר את המזבח שהיה בבית המקדש, במרכזו ישנה דלת מוזהבת הנקראת טברנאקום= משכן לשימור לחם הקודש שנשאר מהמיסה. ההוכחה לכך הוא הנר האדום הדולק . המשמעות היא שבזמן המיסה ולאחריה ישנה נוכחות אלוהית וקדושה.

ניתן לראות גם 6 כדים המסמלים את הנס שנעשה בכדי האבן. ישנו גם ציור של חתונה / מסיבה. 2 הדמויות המופיעות הן ישוע הלבוש בבגד אדום המסמל את היין, ועל ראשו ישנה הילה ,ומרים הלבושה בבגד לבן המסמל טוהרה.

במידה וישנה חתונה- חייבים לשמור על השקט ולכן לא תתבצע הדרכה בכנסייה.

במבט למפלס התחתון ניתן לראות שרידי קורות , רואים עמוד כמו אלה שהיו מחוץ לכנסייה , שנלקח מביכ"נ ונעשה בו שימוש משני בכנסייה, במרכז ניתן לראות אבן גדולה מטויחת ,כנראה מיכל לאגירת מים. אולי הניחו את האבן כדי לדמות ולקשר בין "כד האבן" לנס בכנסייה.

הר תבור וכנסית ההשתנות-

מתכנן הכנסייה היה אנטוניו ברלוצ’י שהיה אדריכל איטלקי. הוא מכיר את הטקסט ומצליח לבטא ולהנגיש את הטקסט והאווירה בעזרת התכנון האדריכלי מבחוץ ובפנים : הוא שומר על המימצאים הקדושים ומשמרם במקומם. הוא מחייה את הטקסט באמצעות העיטורים והמבנה. ישנה הקפלה של משה והקפלה של אליהו. לכל אחד מהם הוא נותן את הכבוד המגיע להם. ומצייר אותם עם הסמל שהם מיצגים. משה מייצג את התורה ואילו אליהו את הנבואה והבשורה לבואו של המשיח.

יש הסבורים שכנסייה זו היא היפה והמרשימה ביותר, רוב הטקסים מתרחשים בקומה הזו. ניתן לראות גם קומה עליונה, וישנה גם קומה תחתונה הנקראת – קריפטה= מקום מוחבא.

התייחסות לציור-

הרקע של הציור צהוב המסמל את האור האלוהי. השמים בצבע תכלת ומהם יש כיתוב (כאילו קול קורא) "זה בני אהובי"… "והוא השתנה לעיניהם". זו ההוכחה להנצחת המקום בו קרה האירוע. פה זה המקום שמרגישים את האלוהות. השילוש חוזר על עצמו : 3 שליחים, 3 קדושים,3 קשתות בין אולם התווך לבין הסיטראות, השילוש הקדוש- 3 : ציור של משולש=האב ובו יש עין= הבורא, והיונה = רוח הקודש. האלוהות שמשגיחה. הסמל הזה מופיע גם על שטר של הדולר. משני הצדדים יש מלאכים המקנים לדמות משמעות שמיימית.

האפסיס- ירדנו במדרגות לקריפטה-נראים שרידים מהתקופה הצלבנית ומבנה מודרני. על הבמה ישנם 2 חלונות שמראים את סלע האם והמחילות שהיו פה בתקופה הצלבנית. מלפנים ישנו המזבח המודרני העשוי מאבן מקומית. זהו האפסיס של הכנסייה הצלבנית הקומה ומעליה נבנה האפסיס המודרני. הטקס מתקיים בדיוק באותו המקום.

ניתן לראות גם את המשולש, הגביע והטווסים המסמלים את חיי הנצח. ישנם אשכולות ענבים המסמלים את הדם של ישוע. ישנו כיתוב "רבי טוב שאנחנו כאן"- בזיליקה יש 3 סוכות (=משכן קדוש), ל-3 הקדושים.

הקמרונות בצבע כחול –שמים ועליהם ישנן 4 תיאורים העשויים מפסיפס , המתארים 4 סצנות שונות. בכל סצנה מופיעים 3 מלאכים ומתחתם במקום המרכזי מופיע משהו. בכל סצנה מופיע מצב בחיי ישוע ובכ"א ישנה השתנות. אתחיל משמאל לימין ,1. תינוק וכדור צלב- מולד. 2. אוכל לחם וחיטה, משמע ישוע הוא לחם החיים. 3. שה שחוט- הקורבן. 4. סרקופאג- התחייה.

בקפלה של אליהו- רואים את הקורבן והאש והעם עונה " ה הוא האלוהים". בקפלה של משה נראות לוחות הברית והסנה הבוער "של נעלך מעל רגלך". משה נראה קורן מאוד. וניתן לראות את המים אשר יצאו מהסלע.

יציאה מהכנסייה ועלייה לתצפית- ניתן לערוך 2 סוגי תצפיות האחת נופית –גאוגרפית- מיקום הישובים והדרך השנייה היא ע"פ הנושא. ובדרך זו אבחר-

כדי לחבר בין המקומות לבין דרכו של ישוע. ניתן לראות ולתאר את הדרך מהתבור לירושלים. במזרח ניתן לראות את הרי הגלעד- מקום מוצאו והולדתו של אליהו הנביא. ממול הרי השומרון- שדרת ההר המרכזית . ישוע בדרכו חצה את ואדי קלט ,עבר דרך יריחו והגיע לירושלים.

באתר -נתגלו שרידים מתקופת הברזל. יש המזהים זאת כישוב "גת חפר", המופיע בספר מלכים – כנראה והיה מוצאו של יונה הנביא.

בקעת כסולות פה התרחשה מלחמתו של גדעון במדיינים, הפרנציסקנים רכשו קרקעות גם בכפר ניין=כפי שמופיע בברית החדשה הכפר נעים. באנווגליון של לוקס פרק ז’- מסופר שישוע מחייה את בן האלמנה. הכפר נמצא למרגלות גבעת המורה.

בתנ"ך מוזכר שגם אלישע הקים לתחייה את הבן היחידי של האישה.

טיולים בהר תבור והק הקפיצה ימי גיבוש בנצרת כנסית הבשורה כפר כנא ונס היין מעין מרים סיור נצרות בגליל סיורים בנצרת

|להציג את כל הפוסטים של efiuser


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי
מאמרים ולימודי ארץ ישראלי אביתר ליכטמן מורה דרך.
כתבות ומאמרים
סיור בחיפה ויום טיול חיפאי לקבוצות
אטרקציות ואתרים
יצחק שדה מנהיג ומפקד
Uncategorized
מאמרים תיירותיים מקצועיים של נפתלי חן
Uncategorized
פרסומת
תנו לנו לייק
צרו קשר עוד היום
אודות אפי נחמיאס
אפי נחמיאס חי ונושם תיירות קרוב לשלושה עשורים. מחובר אקלקטית לרזי התיירות מתוך השטח ולא רק המשרד-בהדרכות כל סוגי הקבוצות, קידום ושיווק אתרי תיירות, ליווי והקמת אתרי תיירות, ביצוע מאות פרזנטציות של אתרים לסוכנים מפיקים ומחליטנים בעולם התיירות. אפי נחמיאס מחבר בין קצוות אנשי התיירות וגורם לחיבורים מבורכים והתקדמות בעולם הקבוצות.
חדש באתר
בית אברהם סוסקין בלילנבלום תל אביב

בית אברהם סוסקין בלילנבלום תל אביב

בית לוין בשדרות רוטשילד תל אביב

בית לוין בשדרות רוטשילד תל אביב

יצירת קשר

אפי נחמיאס - ייעוץ ושיווק פרוייקטים תיירותיים

פקס - 09-8941055
נייד אפי - 052-2686908

שלח לנו מייל
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס